Samsung R series RF711-S02NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung R series RF711-S02NL op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,8

wombarg1 19-07-2011

---------- update review 19-07-2011 ----------
Aanvulling op mijn laatste review, snelheid teruggeschroefd naar een 8tje want:

WiFi 802.11n is te langzaam, maximaal 65/72mbit!

Ik heb eea uitgezocht waarom dit zo traag is.
De Broadcom WiFi adapter is max 20mhz.
Voor een 300mbit verbinding heb je 40mhz nodig
Dit betekent halvering van de snelheid, nu houd je 150mbit over.

Het blijkt tevens geen MIMO adapter te zijn (multiple-input and multiple-output), dit is mi vrij belangrijk bij de N standaard.
Dit betekent wederom halvering van de snelheid, nu houd je 72mbit over.
Adapter valt terug naar continu 65mbit.

Beetje zwakke Wifi adapter qua prestaties, het valt te betwisten of deze aan de 802.11n standaard voldoet.....het zou eerder als een een G+ benoemd kunnen worden.

Mijn laatste review blijft staan (het blijft een geweldig notebook prijs/specs) met de toevoeging dat de wifi verbinding "teleurstellend" te noemen kan zijn.
Processor, geheugen snel.
Standaard HDD en WiFi traag.

Ik hoop dat mijn leverancier www.4launch.nl met een passende oplossing komt, ik voel mij ietwat misleid en teleurgesteld door de Samsung specs.

Het valt op te lossen door een 300N dongel te kopen, maar dat had niet gehoeven.

---------- oude review 02-07-2011 ----------
Bedankt Ton van Rijn
Mede dankzij uw review heb ik ook dit notebook aangeschaft.

Nadat bij mijn Asus van 3 jaar oud het scharnier was gebroken, en de support van asus onder de maat is heb ik gekozen voor Samsung.

Ik gebruik deze voor:
- Internetten
- Newsgroup/torrent downloads
- videobewerking
- eenvoudige games

Doorslaggevend was:
- Hoeveelheid waar voor je geld
- core i7 2e generatie
- 1 vrij slot voor extra intern geheugen (andere fabrikanten vullen gelijk alle slots waardoor uitbreiden duurder word)
- Mogelijkheid om eenvoudig een Extra 2,5inch HDD/SSD te kunnen plaatsen.

Ik heb er een OCZ 60Gb SSD schijf en 4Gb extra geheugen ingezet, Bij 4launch was ik in totaal 900,74 euro kwijt en heb absoluut geen spijt.

Windows prestatie index: (met 4gb extra ram en SSD)
Bepaald door laagste score 5,9
Processor Intel(R) Core(TM) i7-2630QM CPU @ 2.00GHz 7,4
Geheugen (RAM) 8,00 GB 7,6
Grafisch Intel(R) HD Graphics Family 5,9
Grafische weergave voor spellen 1696 MB totale hoeveelheid grafisch geheugen 6,7
Primaire harde schijf 17GB beschikbaar (56GB totaal) 7,4

Heb Win7 op de SSD geinstalleerd.
Notebook start op in 23 seconden, inclusief inloggen op windows en starten van MsOffice Word 2010 en starten IE9 met 6 tabbladen.

Voordelen
- Veel snelheid voor weinig geld (probeer maar te vinden voor minder)
- Fabrikant heeft goed aan toekomstige uitbreidingen gedacht, 1 geheugenbank in gebruik en vrije ruimte voor extra HDD
- Goede ondersteuning qua samsung software.
- Mogelijkheid om de notebook uit te schakelen maar stroom op 1 van de USB poorten te laten voor opladen van andere devices.
- Munti touch touchpad
- full HD videobewerken met pinnacle studio 15 gaat als de brandweer, geen schokkerige beelden, alles smooth.
- ik heb overcappaciteit
- Fraai en fijn toetsenbord.
- jah....ik vind deze mooi, degelijk en netjes afgewerkt.

Nadelen:
- De meeste aansluitingen zitten links, is bij veel notebooks zo, maar Netwerk/utp en vga en hdmi zouden mi. achter moeten zitten.
- gi ga Glimscherm (wist ik van te voren)
- Pianolak op achterkant lcd waar je iedere vinger op ziet
- Persoonlijk had ik graag een firewire poort of een express cardslot gezien.
- moeilijk nadelen te verzinnen.

Laptopia 18-07-2011
Geschreven voor: Samsung R series RF711-S02NL

Ik heb deze laptop nu een paar weken in bezit.

Kortom.. Geweldig!!!

Ik had hiervoor ook een Samsung. Maar dan een 15 inch versie en was hier ook meer dan tevreden mee, maar op een gegeven moment wil je meer...

En dat geeft deze laptop!!

De mogelijkheid om een extra schijf bij te plaatsen en om er nog eens 4 GB extra geheugen bij te plaatsen is uniek te noemen voor deze prijs.

Ik draai vrij zware programma's en hij heeft hier totaal geen moeite mee.

Echt een aanrader!!

Ton van Rijn 29-05-2011
Geschreven voor: Samsung R series RF711-S02NL

Via Kieskeurig was ik al een tijdje op zoek naar een mooie laptop als desktop replacement. En deze met zijn 2e generatie core I7 doet mij versteld staan van zijn prestaties. Hoe vlug programma's zijn geïnstalleerd en hoe snel deze zijn opgestart, ik sta ervan te kijken. Het beeldscherm en de voormgeving zijn ook prachtig. Het geluid heb ik nog niet echt beoordeeld, maar dit zal vast ook goed zijn. Een mooie verassing is dat deze laptop ruimte bied voor een tweede 2,5inch harddisk. Deze kun je met bijgeleverd kabeltje bevestigen in de laptop. Ik heb gelijk mijn oude 500gb harddisk van mijn oude laptop overgezet en het besturingssysteem daarvan verwijdert. De cardreader ondersteund alleen SD, voor mij jammer want ik gebruik regelmatig MS voor mijn sony camera, hiervoor dan maar een kabeltje gebruiken. Een tweede monitor (fullHD) hbe ik aangesloten voor een extra bureaublad. Dit kan het systeem goed aan.

De laptop heb ik voor €724,- gekocht bij de media markt. Hier was een speciale actie.

Wat mij betreft een echte aanrader.